Na dzielni u Bossa i Czerwo

 

 

Salute, dziś podejmujemy się po raz pierwszy podwójnej „Dzielni”. Skąd pomysł? Urodził się w głowie Cegła już jakiś czas temu ale udało nam się go zrealizować dopiero podczas spotu kończącego obecny sezon w wydaniu WrocLOW. Chcieliśmy zrobić coś nietuzinkowego, połączyć dwa różne projekty, które są niby takie same, ale jednak nie do końca.

 

DSC_7507

DSC_7410  DSC_7409

IMG_2549

Aspektem, który chyba też ma jakiś wpływ na formę tych prezentacji ma program „Top Gear”. Testowanie przez nich samochodów, różne wyzwania, STIG.. Na pewno wiecie o co chodzi :D Pokazali (..a przynajmniej mi), że nie każdy test nowego auta musi być nudny, wyzwaniem wjechanie Defenderem pod małą górkę, a prowadzący nie mogą mieć poczucia humoru.

Oba projekty zapewne kojarzycie z polskiej sceny, odwiedzają wiele zlotów, gdzie są doceniane i nagradzane na różne sposoby. Prezentacje zawsze są ciekawe, gdyż zakres modyfikacji jest spory. Na pierwszy rzut oka na pewno widać koło i oczywiście glebę. Zagłębiając się w temat’ widzimy piękne wnętrza, komory silnika oraz czas poświęcony na budowę projektów. Co łączy te dwa auta? Marka, model, tuningi etc. ALE przede wszystkim właściciele, których łączy jedna pasja, ogranicza wyobraźnia i „dzieli” indywidualizm, który pokazuje jak „niewiele” trzeba by wyróżnić się z tłumu (nie koniecznie marząc o tym by być w centrum uwagi).

Można połączyć dwa spojrzenia na świat, na kilka sposobów prezentować wiele samochodów i skupić uwagę dwóch fotografów, którzy mieli ogromne pole do popisu.

DSC_7427

Pezet

 

VOLKSWAGEN JETTA – druga odsłona tego modelu, obie sztuki w wersji coupe, obie bardzo wyjątkowe. Z jednej strony niebieska szestnastka’ na customowych kołach, z ciemną tapicerką, z drugiej brązowa, 2.8 z ryczącą V-ką,  jasne wnętrze i TH Line . Właścicielami są dwaj żołnierze z WrocLOW Michał „Boss” oraz Paweł „Czerwo”, zapraszamy na krótką rozmowę z chłopakami!

IMG_2502

IMG_2517

Pezet: Na starcie kilka słów o Was, czym zajmujecie się na co dzień?

Czerwo: Cześć. Nazywam się Paweł, ale można do mnie też mówić Czerwo. Na co dzień pracuje w fabryce w Niemczech. Z zawodu jestem mechanikiem.

Boss: A ja jestem Michał vel Bossu i na co dzień zajmuję się rolnictwem ;) dodatkowo audio i elektroniką (W4 na PWr). Przy okazji zawsze coś tam się pomodzi w garażu dla siebie czy znajomych w ramach rekreacji.

 

Pezet: Jak pojawiliście się na polskiej scenie, jakie były Wasze poprzednie projekty i czy od małego interesowaliście się motoryzacją?

Boss: Jakoś tak wyszło, zaczęło się dawno temu od Nysy. Następnie choroba postępowała, udało się poskładać coś co można pokazać, więc pokazałem. Jako takiego projektu wcześniej nie było, początki tuningu były na trójce, która wozi mnie już prawie 10lat. Golf mk3, 94′ 1.4 ABD w gazie, delikatna gleba, szeroka stal, fotele z mk4, krata, nawet rost maska była ale to dawno. ;) WSK, komar ogólnie co można było dłubnąć to się to robiło. Motoryzacja od zawsze gdzieś tam się przewijała, ale dość długo przegrywała z audio i muzyką.

Czerwo: Na polskiej scenie pojawiłem się przez przyjaciół, którzy pozytywnie mnie nakręcali. Pierwsze tjuny zaczęły się od malowania rowerów, a w samochodach od 205’tki. Mody zaczynały być coraz poważniejsze i w jakimś tam momencie chciałem się pochwalić społeczeństwu. Moja przygoda zaczęła się od wspomnianego Peugeota 205, 92r. z silnikiem 1.9D – istny szatan. Był to projekt za praktykanta, więc nie było zbyt dużo hajsu na mody, ale jakieś były. Koło, zderzaki, wydech i było spoko :D  Pojawiła się praca więc później kupiłem Seata Leona 1P 2.0TDI, którym się dość poważnie zajmowałem i z nim pojawiłem się na scenie. Koła, spasy, rarytasy. Później w moim garażu znalazła się Jetta.

IMG_2510

IMG_2503

Pezet: Jak długo Jetty są w Waszych rękach, w jakim stanie do Was trafiły?

Boss: Moja po długich poszukiwaniach została zakupiona końcem sierpnia 2012r. Auto było całkowicie seryjne, jedyne wyposażenia to regulowana wysokość reflektorów przednich, blacharsko było super (to główne założenie), niestety lakier był słaby (jeszcze przed podpisaniem umowy było pewne że będzie nowy).

Czerwo: Po ostatnim spocie CamG w roku 2013, który odbył się w sobotę, a posiadaczem Starej Loli 85′ stałem się w następny dzień! :D Stan „Lalka”.

Cegieł: Jak widać spoty WL to nie tylko grillowanie i pogaduchy ale i coś co zmienia nasze życie :D Czerwo nie bałeś się, przejmując projekt po Rafciu, komentarzy w stylu „kupił gotowca”?

Czerwo: Nie bałem się, ponieważ kupiłem Jettę pozbawiona wszystkich rarytasow. Można powiedzieć, że znalazłem mega zdrową bazę na tjuny, która była na nowo pomalowana i miała już wstawiony faltdach.

IMG_2581

DSC_7416

DSC_7471

DSC_7473

Cegieł: Przejdźmy zatem do zestawienia faktów.

 

BOSS

MARKA/MODEL: VW Jetta A2 Coupe ’90

ZAWIESZENIE: KW v2

SILNIK: 1.8 16V

MOC: ok 130KM

UKŁAD HAMULCOWY: pompa 22, wentylowane 256

UKŁAD WYDECHOWY: custom 4-2-1, 2 przelotowe tłumiki

NADWOZIE: lakier Interlagos Blue z BMW, zderzak bez wnęki na tablicę, wąska listwa, czerwone lampy, ciemny front, wloty metalplast

WNĘTRZE: czarne- miekka deska, recaro z fiata, zegary VDO, licznik MFA, piłka golfowa

KOŁA: Custom Centra 7.5 i 8j 17”, nankang 185/35/17

AUDIO: Gamma 2 CD z ramką, oldscholowy wzmacniacz i zestaw dego

DSC_7425  DSC_7496

IMG_2509

IMG_2555

IMG_2588

DSC_7445

 

CZERWO

 

 

MARKA / MODEL: VW Jetta A2 Coupe 85r

ZAWIESZENIE: Gwint MTS’a

SILNIK: 2.8 V6 BDE Moc: 204 ps

SKRZYNIA BIEGÓW: VR5 EBS, sprzęgło VR6 oraz jednomas

UKŁAD HAMULCOWY: zacisk g60 tarcza 280mm a tył 226mm tarcze pompa z g60

UKŁAD WYDECHOWY: przelotowy 2.5″ tłumik z RM Motors, Down pipe owinięty bandażem

NADWOZIE: kolor Porsche Brown, Faltdach z Twingo, wąskie zderzaki us z chromowaną listwą, wąskie żebro, wąska listwa na bagażniku, miękka lotka na tylnej klapie

WNĘTRZE: brązowa deska, brązowy tunel us, brązowy dywan z grubym włosem, brązowy łamacz kolan, brązowe plastiki, kierownica Nardi Torino, jasne wnętrze oraz boczki obszyte jasnym materiałem plus obszyta cała zabudowa bagażnika

KOŁA: Schmidt ThLine 17″ 8j 9″

AUDIO: subwoofer ReAudio w zabudowie plus wzmacniacz oraz radio Alpine.

DSC_7416

IMG_2566

IMG_2570 DSC_7450  DSC_7488

DSC_7513

Pezet: Z jakim stylem można kojarzyć Wasze projekty?

Boss: Nie wiem, ja nie przypisuje żadnego stylu, robię co mi się podoba.

Czerwo: Zdecydowanie Cult i Old School.

DSC_7439

Pezet: WNĘTRZA -kompletnie inne, dwa różne klimaty.

RETRO RACING vs KLASYKA z KORALAMI

Boss: Retro racing to chyba o mnie :) Miało być czarno i miało być recaro. Udało się dorwać fajną kierę Nardi (wychodziła w audi S2 i mocno limitowanej edycji mk2), gałkę w kształcie piłki golfowej i tak to wyszło. Wtedy jeszcze nie było mody na retroracery.

Czerwo: W moim przypadku kolor nadwozia połączony z kultowymi kołami nie dał dużego pola do popisu. Moim zdaniem wnętrze pasuje idealnie do całokształtu. Boczki, fotele, kanapa i cała zabudowa bagażnika jest obszyta w tym materiale. Moim zdaniem poprzedni właściciel wnętrza nie mógł lepiej wybrać materiału i kolorystyki.

IMG_2555

IMG_2554  IMG_2558

IMG_2533

IMG_2562

IMG_2565

IMG_2568

IMG_2573

Cegieł: TH-line to klasa sama w sobie, ugruntowana pozycja wśród klasycznych kół i swoisty #evergreen. O walorach estetyczno technicznych tego koła można napisać książkę więc chciałbym skupić się na customie Michała. Powiedz mi skąd zamysł akurat na Centrę? Czy to był Twój autorski pomysł? Opowiedz coś więcej o tym kole.

Boss: Poprzednie koło dość szybko się sprzedało i wpadł pomysł żeby zrobić customa i zaczęło się szukanie. Miało być coś co wpasuje się w całość, będzie inne niż większość felg, znalezienie takiej bazy nie było proste, przewinęło się sporo modeli zanim została wybrana centra. Koło jak wiadomo wykonał Karol (dzidziusbmw) i to on podesłał pierwszą jego fotkę, napisał „będzie ogień”. Jak wyszło to chyba widać. :)

DSC_7442

DSC_7496

DSC_7437

IMG_2528

Pezet: SWAP – co i dlaczego wybraliście?

Boss: 1.8 16V PL’ka na digi. Dlaczego? Bo uwielbiam „szesnastki” i to chyba tyle w temacie.

Czerwo: SWAP to był mój priorytet po kupnie bazy. Ja zawsze chciałem mieć silnik, który ma więcej cylindrów niż te standardowe.

IMG_2585

IMG_2586

IMG_2583

DSC_7488

DSC_7490

IMG_2574

Pezet: AUDIO – silnik + radio czy tylko pierwsza opcja?

Boss: U mnie gra lekko zmodzone seryjne nagłośnienie, tzn. seryjna Gamma 2 CD z rameczką, jako że jest to deck to dodatkowo malutki oldschoolowy wzmacniacz w bagażniku, w drzwiach i słupkach zestaw Dego.

Czerwo: Audio? Jak dla mnie wystarczy tylko pomruk silnika , ale w dłuższe trasy radio umila podróż.

 

Pezet: A propos podróży – pamiętacie jakieś wyjątkowe historie związane z Jadźkami?

Boss: Było tego sporo, szczególnie zaraz po swapie i ponownym poskładaniu auta, ale to temat na dłuższe rozmowy. Ogólnie chyba każdy wyjazd jest wyjątkowy, szczególnie te z ekipą wL.

Czerwo: Każdy wyjazd z garażu to wyjątkowa chwila i ciągnie za sobą mega pozytywne wspomnienia.

IMG_2594

DSC_7417

DSC_7470

DSC_7474

DSC_7493

IMG_2539

IMG_2587

Pezet: Były chwile zwątpienia kiedy chcieliście rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady?

Boss: Pewnie, była nie jedna taka chwila, szczególnie jak składasz auto sam i coś się … zepsuje. W Bieszczady? Pewnie, najlepiej Jettą i z KSU w głośnikach.

Czerwo: Już nie pamiętam ile razy w roku chciałem :D

 

Pezet: Gdyby HAJS nie miał znaczenia to …

Boss: 2.5tfsi, dsg z haldexem, warsztat i kolekcja starych fur.

Czerwo: Pomodził bym Porsche 911, Nissana GT-R’a i Audi RS4 B5.

 

Pezet: Z serii głupie pytanie… Zamienilibyście się autami ? :D

 

IMG_2591

 

Boss: Bardzo chciałem A2 Coupe na wąskim. Nawet chciałem odkupić od Oen’a, ale wtedy nie chciał sprzedać. Dziś jednak nie zamieniłbym się, prędzej zbudował kolejną.

Czerwo: No jasne :D

IMG_2589

 

Pezet: Tęsknicie za sezonem czy cieszycie się z chwili odpoczynku … ? :D

Boss: Trochę brakuje tych wyjazdów i upalania z ekipą, ale kwiecień i W-see już niedługo!

Czerwo: Ja tez tęsknie za sezonem, ale ta chwila odpoczynku dobrze zrobi mi i moim najbliższym…

 

Cegieł: Czas na odpoczynek i nabranie świeżości lub jak wolą koksy – regeneracja jest równie potrzebny jak zmaganie się z trudami sezonu. Jak oceniacie ten miniony? Co was urzekło, co zniesmaczyło? Gdzie bawiliście się najlepiej i dlaczego?

Boss: Dla mnie chyba pierwszy tak napakowany wyjazdami sezon. Ogólnie super,  głównie przez ludzi z którymi się spędza ten czas. Wiadomo jakieś tam dziwne akcje były ale o tym lepiej zapomnieć. Najbardziej klimatyczny był OldschoolSuicideParty, dobra zabawa była też w Tychach, zresztą każdy wyjazd z ekipą WrocLOW jest czymś niepojętym ;)

Czerwo: Miniony sezon był dla mnie bardzo napięty bo prywatnie dużo miałem na głowie więc brakowało czasu na jakieś duże modyfikacje przy Starej Loli. Urzekł mnie poziom który z roku na rok jest coraz większy i pojawiło się dużo dobrych projektów. A co zniesmaczyło, to zdecydowanie pogoda na Vag Evencie ale na to się zbytnio nie miało wpływu :) Ogólnie dobrze bawiłem się na wszystkich zlotach których byłem gdyż są one tworzone przez ludzi z pasją i starających się nam urozmaicić ten spędzony na imprezach czas.

DSC_7457

DSC_7467  DSC_7476

DSC_7479

DSC_7482

DSC_7460

Pezet: PLANY – jakie zmiany na 2k16? Kosmetyka czy grube mody?

Boss: U mnie nie będzie nic spektakularnego, jak się uda to gaźniki ;), jakieś spoilery, poprawię wnętrze i naprawię koło.

Czerwo: Panie.. jak najbardziej grube mody. Umyje Jette i wyjadę z garażu :)

DSC_7468

Cegieł: Zastanawialiście się już jakie zloty chcecie odwiedzić i dlaczego Czillen am Grillen 2016? :D
Boss: Haha pewnie! Przecież ktoś będzie musiał po Czillenie posprzątać! Ogólnie priorytet w 2016 to Austria, nad resztą na razie nie myślę.
Czerwo: Czilen am Grillen to obowiązkowa pozycja w kalendarzu tuningowym! Wyszukane projekty, mega dobry klimat i miejscówka. Poza tym chcę skoczyć na Vag Event, Raceism i South Elite.

DSC_7500

IMG_2510

IMG_2551

IMG_2571

Cegieł: Co Waszym zdaniem będzie królowało w 2016 roku? Dalsza inwazja i wchodzenie w motorsport, widebody, ducktaile? Od jakiegoś czasu zauważamy powrót do przeszłości. Nie obawiacie się, że historia zatacza koło i znów wchodzimy w erę siateksu i neonów? Jak to wygląda z perspektywy gości jeżdżących oldschoolami?

Czerwo: Moim skromnym zdaniem , motorsport, ducktaile i widebody będą się bardzo prężnie rozwijać i będą się po prostu tworzyć chore projekty, taki misz masz różnych styli..

Boss: Coś w tym jest. Według mnie będzie jeszcze większy wysyp pociętych aut z poszerzeniami z grilla i szerokościami 200J. Dawne trendy wracają coraz mocniej ale era siateksów nie wróci, aż tak chorego gustu jeszcze nie mamy (chyba).

IMG_2502

Cegieł: Chcecie kogoś pozdrowić lub zbić pionę za pomoc z Jadźkami?

Boss: Ogromne podziękowania dla rodziny i każdego kto pomógł przy budowie. Wielkie pozdro dla całego wL!!!

Czerwo: Chciał bym podziękować Szymonowi, Arturowi za potężne wsparcie i wskazówki, wszystkim tym co pomogli w budowie projektu, moim najbliższym, że wytrzymują ze mną i moim gadaniem o autach a najbardziej Kamili za to, że toleruje i akceptuje moją pasje :)

 

Cegieł: Dziękujemy Panowie za poświęcony czas. Pamiętajcie by w wigilijny wieczór sprawdzić czy Jetty gadają ludzkim głosem a nowy rok przywitać ogniem z wydechu :D

Boss: Hahah. Dzięki bardzo! Będę pamiętał.

Czerwo: Jak najbardziej sprawdzę czy zacznie gadać a w sylwestra popuszcza się parę marchewek! Sąsiedzi mnie znienawidzą! O ile już tak nie jest haha

DSC_7501

IMG_2511

Dzisiejsza podwójna „Dzielnia” nie ma zupełnie znamion rywalizacji. Ot po prostu prezentacja dwóch spersonalizowanych egzemplarzy poczciwej Jetty MK2 Coupe pokazujące jak piękny jest sport, którym się paramy. Michał i Paweł nie dbają o fejm tak wszechobecny w naszym środowisku. Nie gonią za modą na pakiety, motorsportowe fanty, naklejki i tytuł króla tuningu. Krążą wokół „starej szkoły” a mimo to obok ich aut nie można przejść obojętnie co można było zauważyć chociażby podczas tej sesji na Zamku Topacz realizowanej tym razem oczyma dwóch fotografów – Pezeta i Shibbyego. Fajnie, że Boss i Czerwo zgodzili się na eksperyment. To była pierwsza „Dzielnia” tego typu ale mamy nadzieję, że nie ostatnia. Chcieliśmy spróbować czegoś nowego. Dwóch bohaterów, dwóch fotografów, dwóch prowadzących. Czy nam się udało – oceńcie sami. Peace!

– Cegieł

Auta obu gentlemanów rozpoczynają nowy rok w kalendarzu WrocLOW2016 by Ultime

kalendar promo 3b

Zdjęcia:

Rafał „Pezet” Niedźwiecki

Grzegorz „Shibby” Zieliński

Dzielnię poprowadzili:
Kamil „Cegieł” Cegiełka
Rafał „Pezet” Niedźwiecki

GET LOW BRO!

army