Na Dzielni u El Dixento

 

DSC_6003

Wczoraj we Wrocławiu po raz pierwszy poprószyło śniegiem. Na drogach przez sekundę można było zobaczyć białe płatki a w powietrzu, niczym pierze z rozprutej poduszki fruwały pierwsze oznaki nadchodzącej zimy. Taka aura za oknem przywołała śniezno-białe wspomnienie o fantastycznym Volkswagenie Scirocco naszego czeskiego kolegi, które wyróżniliśmy podczas South Elite 2015 by Rock’N’Low naszą statuetką oraz kosmetykami od Auto Na Blask! Poniżej w krótkim wywiadzie z El Dixento chcielibyśmy Wam przybliżyć nieco ten nieziemski projekt!

DSC_5955

20271807240_9a1812519f_o

DSC_6011

DSC_5899

DSC_6034

 

DSC_6017

DSC_6053

Cegieł: Ahoj El Dixento! Na sam początek opowiedz nam coś o sobie. Jak masz na imię, kim jesteś,  gdzie mieszkasz?

El Dixento: Ahoj Kamil! Mam na imię Jiří, na co dzień mieszkam w pięknym, czeskim mieście Ołomuniec (CZE – Olomouc)

Cegieł: Co robisz? Gdzie pracujesz? Jakie są Twoje pasje, inne hobby?

El Dixento: Pracuję w firmie, która jest zaangażowana w przemysł spożywczy. Jestem pracoholikiem więc można powiedzieć, że praca z czasem stała się moją pasją :) Oprócz tego oczywiście interesują mnie samochody, projektowanie oraz dom i przyjaciele. Info dla pań – jestem wolny, bezdzietny i niepalący :D

Cegieł: Należysz do jakiejś ekipy tuningowej?

El Dixento: Obecnie nie ale może się to zmieni :)

DSC_6069

DSC_6032

DSC_6039

DSC_6040

Cegieł: Poznaliśmy się w tym roku w Tychach. Stałeś wraz z Martinem (czerwona Skoda Felicia) i Vitem (Pomarańczowa Skoda Octavia) tuż obok ekipy WrocLOW więc mieliśmy cały weekend na to by bacznie przyjrzeć się Twojemu Scirocco. Jak często odwiedzasz polskie zloty?

El Dixento: Na polskie zloty przyjechałem w tym roku po raz pierwszy. Odwiedziłem Raceism Event i South Elite.

Cegieł: Jak wyglądają samochodowe eventy w Czechach? Czy można je w jakikolwiek sposób porównać z tymi w Polsce?

El Dixento: Polskie i czeskie spotkania są różne. Skupię się na tych Waszych. W Polsce byłem mile zaskoczony postawą ludzi – spodobała mi się bardzo pozytywna atmosfera i doskonała organizacja zlotów. Ucieszyłem się, że mogę zobaczyć nowe samochody i byłem naprawdę pod wrażeniem. Ogólnie rzecz biorąc uważam, że Polska ma eventy na bardzo dobrym poziomie! W 2016 roku mam zamiar jeszcze bardziej podróżować po Polsce :)

 

DSC_6001

Cegieł: Opisz swoje auto.

Volkswagen Scirocco MK3

Rok produkcji: 2010
Koła: Typ Schmidt XS5 9×20, rotor malowany na biało, rant ze stali nierdzewnej, opony Hankook Ventus S1 evo 225/30 R20

 

DSC_5988
Zawieszenie: Pierwszy zestaw Airlift Digital Autopilot V2 w Czechach + 2x kompresor Viar, polerowana butla Airlift + chromowane rury, zabudowa w bagażniku

 

DSC_5910
Modyfikacje nadwozia: Znaczki i profile są wygładzone przez cynowanie, kompletny bodykit z Scirocco R, lip pod przedni zderzak wykonany z węgla od firmy Kerscher, przeprojektowany dyfuzor w stylu R32, światła bi-ksenonowe, tylna klapa jest wygładzona i pozbawiona wycieraczki

 

DSC_5900

DSC_5902
Modyfikacje wnętrza: Siedzenia Recaro z Audi RS / Golf R w czerwonej skórze podobnie jak i wnętrze obite tym samym materiałem oraz czarnym matowym z delikatnie szczotkowanej skóry, gałka zmiany biegów z Golf VII GTI, dekory i niektóre części wewnętrzne są chromowane i malowane, akcesoria z Scirocco R i takie tam ;)

DSC_5906

DSC_5912

DSC_5983

DSC_6056
Audio: Głośniki MB Quart GA Technologia dual-band 100 / 150W
Wzmacniacz: czterokanałowy Hifonics TSI600-IV, radio Kenwood DDX – 6023BT 4x50Watt, DVD, Bluetooth, pilot, subwoofer JL Audio 6W3v3-8 RMS / max: 150 / 300W, 8ohm

DSC_6061
Modyfikacje mechaniczne: 1.4 TSI (+ kompresor), filtr powietrza K & N, twintercooler Forge, węże silikonowe Forge, świece sportowe, komora silnika + dolna część maski są pomalowane na czarno, chromowane i polerowane części również śruby, silnik zaczipowany na około 200KM

DSC_6027

DSC_6031

DSC_6059
Układ hamulcowy:
z przodu 8-tłoczkowe hamulce z customowymi tarczami 356 mm, tylne hamulce są od VW Golfa R32 o średnicy 312 mm + tarcze Zimmernan, klocki hamulcowe Brembo.

DSC_5904
Inne: Kolorystyka auta to głównie kolor biały, czarny i czerwony. Wszystkie kolory z palety VW.
„Paintstriping”na plastikach pod maską.

DSC_6029

DSC_6010

Cegieł: Jak to się stało, że zacząłeś się bawić w tuningowanie aut?

El Dixento: Bardzo lubię projektować, kocham auta. Jakoś tak się złożyło, że postanowiłem połączyć obie pasje a tuning był idealną receptą.

Cegieł: Czy Scirocco jest Twoim pierwszym projektem?

El Dixento: Pierwszym, aż tak zaawansowanym. Wcześniej była Skoda Fabia pierwszej generacji ale modyfikacje były na bardziej amatorskim poziomie.

Cegieł: Czy masz inne projekty poza Scirocco?

El Dixento: Tak, niedawno kupiłem kolejne auto ze stajni VW. Tym razem postawiłem na oldschool. Kupiłem VW Beetle Speedster. Ten projekt jest na dłuższy okres czasu, a ja poświęcam swój czas na Scirocco.

12248212_1178842225462485_5075770673817010206_o

Cegieł: Wróćmy więc do bohatera naszego wywiadu. Czy Scirocco ma jakąś ksywę?

El Dixento: Auto nie ma jakiejś specjalnej ksywy. Razem z nim jesteśmy El Dixento :D

Cegieł: Czy z autem związana jest jakaś ciekawa historia?

El Dixento: Cała droga zakupu auta była zabawna :) Postanowiłem kupić nowe auto. Pierwotnie chciałem nabyć Seata Ibizę Cuprę. W poniedziałek umówiłem się w salonie w innym mieście by odebrać auto. W środę przeglądałem ofertę dealera VW w poszukiwaniu jakiegoś dostawczego samochodu na magazyn. Zobaczyłem jednak Scirocco. Spodobało mi się na tyle, że zacząłem się zastanawiać czy jednak nie zrezygnować z Ibizy na rzecz Rocco. W czwartek jakimś chyba zrządzeniem losu w rodzinnym Ołomuńcu zobaczyłem na parkingu obok siebie zarówno Ibizę jak i Scirocco i to zestawienie i możliwość obejrzenia ich na żywo obok siebie zdecydowało, że postanowiłem kupić VW :) Już z dala widziałem, które auto wygra! Stanęło na tym, że w sobotę nie pojechałem po Ibizę a wybrałem się do Pragi po Scirocco :) Zazwyczaj gdy się kupuje auto trzeba się dłużej nad nim zastanowić. Scirocco przekonało mnie do siebie w dwa dni i aż nie mogłem uwierzyć w to, że był to bardzo dobry wybór :)

Cegieł: Czy posiadasz jakieś rarytasy w swoim aucie, z posiadania których jesteś naprawdę dumny?

El Dixento: Ohhh sam nie wiem. Chyba po prostu podoba mi się jako całość i jestem z niego bardzo dumny :)

Cegieł: Co najbardziej charakteryzuje Twój projekt?

El Dixento: Auto zostało całkowicie przebudowane i wygląda kompletnie inaczej w porównaniu do zakupu. Jest odzwierciedleniem mnie. Czystość, pracowitość, dbałość o szczegóły, jakość materiałów a zwłaszcza dokładne zaplanowanie.

Cegieł: Skoro już wspomniałeś o planach to jakie plany, pomysły i marzenia związane z samochodem w najbliższej przyszłości?

El Dixento: W 2013 i 2014 roku samochód przechodził gruntowna przebudowy. Zmieniało się dosłownie wszystko bodykit, wnętrze, komora silnika, bagażnik, itp. W zimę 2015 roku, chcę więc dopracować drobiazgi i szczegóły, które w 2016 roku sprawią, że samochód będzie naprawdę TOP :)

Cegieł: Ok, powiedzmy, że pieniądze nie mają znaczenia. Modzisz dalej Scirocco czy też zabierasz się za coś innego?

El Dixento: Do wiosny doprowadziłbym Scirocco do formy, która naprawdę dałaby mi dużo radości a stopniowo wprowadzałbym w życie także inny projekt.

Cegieł: 16-17.07.2016 Co robisz? Mam nadzieję, że zobaczymy Cię na Czillen am Grillen’16 we Wrocławiu ;)

El Dixento: Będę tworzył kalendarz zlotów 2016 i z chęcią dopiszę do niego tą pozycję :)

Cegieł: Z serii „głupie pytanie” – Przywieziesz na CAMG’16 worek pistacji? :D

El Dixento: Nie widzę problemu :D

Cegieł: Chciałbyś komuś podziękować za pracę przy aucie?

El Dixento: Tak, oczywiście każdej osobie, która chciała pomóc przy budowaniu auta jak i tym, z którymi mogłem zaparzyć kawę :D

Cegieł: Kogo chcesz pozdrowić?

El Dixento: Wszystkich polskich fanów Tuningu, którzy będą czytać ten wywiad! Do zobaczenia za rok! :)

Cegieł: Dzięki za rozmowę Jiří!

El Dixento: Dzięki Kamil. Hezký den přeji :)

DSC_6022

DSC_6040

DSC_6041

DSC_6044

DSC_6046  DSC_6062

DSC_6052

DSC_6058

Czeski tuning można kochać lub nie. Czasem wydaje się, że może być odrobinę przesadzony, mieć znamiona starych czasów i modyfikacji w stylu śródziemnomorskim. Z całą pewnością trzeba przyznać, że nasi sympatyczni sąsiedzi z południa podchodzą do tematu niesłychanie kompleksowo skupiając się nawet na najmniejszej śrubce. W prezentowanym aucie moim zdaniem nie ma krzty przesady za to ogromem modyfikacji Scirocco Jiříego można by było obdzielić kilka aut a mimo to byłyby postrzegane za sztosy polskiej sceny. To chyba najdobitniej pokazuje jak zaawansowanym projektem jest śnieżnobiały Volkswagen z Ołomuńca. Doskonały wzór do czerpania inspiracji jeśli chodzi o newvaweowe rozwiązania. Patrzenie na niego uzależnia bardziej niż najczystsza kokaina!

DSC_6035

DSC_6010\ DSC_6008\ DSC_6004

Tekst: Kamil „Cegieł” Cegiełka

Zdjęcia: Grzegorz „Shibby” Zieliński
W artykule wykorzystano również zdjęcie autorstwa Moto-Perełki Michał Dziubiński