NA DZIELNI U PATRYKA

Witam wszystkich,

Dzisiejsza DZIELNIA należy do Patryka – Właściciela zielonego Golfa pierwszej generacji, który został wyróżniony przez nas oraz ANB na VAG Meeting’u w Świdnicy.

IMG_7045

IMG_7047

IMG_7049

IMG_7051

IMG_7052

IMG_7053

IMG_7054

IMG_7055

IMG_7056

IMG_7058

Projekt z „brzydkiego kaczątka” przerodził się w pięknego motyla, a właściwie w „Żabę” – jak nazywa swój projekt Waściciel. Nowy zielony lakier, mnóstwo chromowanych detali i klasycznie obszyte wnętrze. Wszystko to pochłonęło ogrom czasu i pracy, ale gdy widać już efekt końcowy to wszystko przestaje mieć znaczenie.

IMG_7059

IMG_7061

IMG_7063

IMG_7065

IMG_7066

IMG_7067

IMG_7069

IMG_7071

IMG_7072

IMG_7074

IMG_7076

IMG_7077

IMG_7079

Czas na kilka suchych faktów i krótki wywiad:

MARKA/MODEL: Volkswagen Golf mkI
ZAWIESZENIE: Ta-Technix
SILNIK:1.8 (KR) na mechanicznym wtrysku
MOC: ~139KM
UKŁAD HAMULCOWY: Przód tarcze / tył bębny
UKŁAD WYDECHOWY: Przelotowy 2,5′ + strumienica
NADWOZIE: Nowy kolor (L96N) + Oryginalne chromy
WNĘTRZE: Oryginalna wersja GL + dodatki GTI (kierownica, wskaźniki VDO)
KOŁA: BBS RM 7′ (opona 165/50/15) + 8,5′ (opona 185/45/15)
AUDIO: Jednostka Alpine CDE-9880R/ przód i tył JBL GTO 6429 4×6

Pezet: Na starcie przedstaw nam się krótko. Gdzie mieszkasz czy robisz coś jeszcze poza byciem „tjunerę” ?
Patryk: Siemanko, mieszkam w małej wiosce 20 kilometrów od Częstochowy.
Pracuje w firmie która zajmuje się piaskowaniem, a ten rok był przerwą od nauki.

Pezet: Kiedy pojawiłeś się na polskiej scenie tuningowej i w jakich okolicznościach?
Patryk: Po raz pierwszy pojawiłem się na niej w 2011 roku, na zlocie „VagoVWisko”, nie miałem jeszcze prawa jazdy, więc Golfa oddałem w ręce kolegi, wtedy też zaczynałem się wkręcać w klimat, poznawać nowe twarze i oczywiście samochody.

Pezet: Od kiedy pracujesz nad swoim Golfem?
Patryk: Kupiłem go w 2010 roku, pierwsze kroki polegały na kompletnym praniu wnętrza i doprowadzenia go do stanu używalności, a później brak doświadczenia i „Młodzieńcza Głupota” sprawiła, że zacząłem się nad nim „znęcać” Ciemne szyby, ohydne felgi itd. Na szczęście nie było zmian w karoserii :)
W 2012 roku stwierdziłem, że fajnie by było zrobić coś z niczego, usunąłem wszystkie „tuningi”
Kupiłem gwint, stwierdziłem, że czas na coś więcej, rozebranie samochodu „do gołego” oddanie do blacharza, lakiernika, zbieranie, odnawianie części, żeby złożyć wszystko idealnie.
W zimę 13/14 padła decyzja „robimy swap” KR był zawsze w planach więc nie było długiego namyślania, jaki silnik. Po kilku miesiącach czekania na chromy (ok 7) udało się odpalić maszynę ale brakowało kasy na zloty, dopiero w tym sezonie zaliczyłem 8 zlotów z czego 4 wyjazdy zakończyły się wyróżnieniem.

Pezet: Czy masz jakieś wyjątkowe wspomnienia ze swoim samochodem?
Patryk: Jeśli chodzi o wspomnienia to jest ich kilka, wszystkie są wyjątkowe
Powroty ze zlotów, naprawy przy drodze, kciuki w górze u innych kierowców, to jest ta wyjątkowość jakiej nie da się doświadczyć w nowym samochodzie.

Pezet: Co planujesz jeszcze zmienić?
Patryk: Jeśli chodzi o zmiany, na pewno hamulce przód 280 mm tył zmiana na tarcze, dozbieranie kilku szczegółów (korek wlewu chromowany, wycieraczka tył), wymiana szyby przedniej, jej lata doskonałości już minęły dobrych kilka lat temu, może jakieś lepsze audio.

Pezet: W jakim kierunku budujesz swój projekt?
Patryk: Ciężko stwierdzić, myślę, że to dobra mieszanka G style i Cult Style :)

Pezet: Gdybyś był miliarderem to co byś jeszcze wykombinował?
Patryk: Hmmm… jeśli chodzi o Żabcie to bym ją zostawił taką jaka jest,
postawił bym sobie duży garaż i tam postawił moje marzenie jakim jest VW T1 Samba :)

Pezet: Golf ma jakąś ksywkę?
Patryk: Żabcia lub po prostu Golf

Pezet: Jak jednym słowem opisałbyś swój samochód?
Patryk: Wariat ^^

Pezet: Z serii głupie pytanie… Masz dwie opcje do wyboru – kochająca kobieta albo samochód… Dlaczego wybrałeś Golfa?
Patryk:Hehe, on mnie nie oszuka, nie zdradzi i nie będzie marudził, że gdzieś bez niego wychodzę.

Pezet: Komu chciałbyś podziękować za pomoc przy swoim projekcie?
Patryk: Chciałbym podziękować rodzicom za to, że pozwolili mi go kupić nie mając prawka,bez marudzenia „ po co Ci to, takie stare auto?” Oczywiście tacie za pomoc i przekazywanie doświadczenia w garażu, Polakowi za pomoc przy składaniu i detailingu, i koledze Damianowi „Dan_25” również za przekazywanie doświadczenia i za cięższe naprawy silnika.

Pezet: Dzięki piękne za udzielenie odpowiedzi i poświęcenie swojego czasu na zdjęcia. Do zobaczenia na kolejnym zlocie!
Patryk: Dzięki :) Do zobaczenia

IMG_7080

IMG_7081

IMG_7082

IMG_7083

IMG_7084

IMG_7085

IMG_7089

IMG_7092

IMG_7093

IMG_7094

Moim zdaniem projekt Patryka jest świetnym dowodem na to, że coraz więcej młodych ludzi „bierze się” za klasyki i wychodzi to naszej scenie na dobre. Poświęcają masę czasu i pieniędzy by doprowadzić swoje auta do perfekcji przywracając je do pierwotnego wyglądu…

„Get Low Bro”
Rafał „Pezet” Niedźwiecki & ekipa wrocLOW