Shining like a star

Auto detailing, lub z brytyjskiego car valeting, jest niezwykle szczegółowym i rozbudowanym procesem dokładnego czyszczenia, polerowania i woskowania pojazdów, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.  Główny cel to maksymalne podniesienie walorów estetycznych i wizualnych samochodu, a dbałość o szczegóły powłoki lakierniczej pozwala przedłużyć jej trwałość i utrzymywać wygląd – niejednokrotnie lepszy, niż po opuszczeniu salonu przez pojazd. Detailing jest stosunkowo świeżą dziedziną w polskiej motoryzacji, która z każdym rokiem zdobywa coraz większą liczbę fanów, którzy tę dziedzinę traktują jak pasję. Odpowiednie podejście do samochodu, pozwala nawet z dwudziestoletniego pojazdu stworzyć nieśmiertelny wehikuł opowiadający jego własną historię, a efekt pielęgnacji potrafi nieraz wywołać zazdrość u innych kierowców. Zadbany samochód to przede wszystkim dbałość o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Każdy samochód wymaga indywidualnego podejścia przez jego użytkownika ze względu na swój jedyny i niepowtarzalny charakter. Kosmetyka samochodowa może stać się pasją na długie lata.
Najważniejszym krokiem w pielęgnacji samochodu jest jego mycie i czyszczenie. Każda z tych czynności to odrębna, niezwykle istotna procedura. Mycie usuwa luźne zabrudzenia z powłoki lakierniczej takie jak kurz, lekkie zabrudzenia drogowe, czy najgroźniejsze dla lakieru – ptasie odchody. Z kolei czyszczenie, czy przygotowanie powierzchni, usuwa przy spojone zabrudzenia lakieru, jak i również jego wady: plamy, odbarwienia i oksydacje. Poniższa ilustracja najlepiej obrazuje zabrudzenia powłoki lakierniczej.

Zabrudzenia powłoki lakierniczej

Jeżeli lakier po umyciu jest szorstki w dotyku, a osuszanie pojazdu ręcznikiem z mikrofibry jest uciążliwe, to pierwsze oznaki, że lakier wymaga dokładnego oczyszczenia. W takim przypadku należy przeprowadzić mycie wstępne, chemiczne pozbycie się luźnych osadów, usunięcie smoły i resztek asfaltu drogowego. W tym celu stosowane są glinki – preparaty do usuwania smoły i zanieczyszczeń metalicznych.
Po usunięciu zanieczyszczeń fizycznych należy zbadać lakier, używając jednolitego źródła światła (patrząc pod różnymi kątami) w celu oceny stanu powłoki lakierniczej.

Uszkodzenia powłoki lakierniczej

Kolejny etap to polerowanie. Wiele osób nadinterpretuje to słowo, głównie w celach marketingowych, gwoli wyjaśnienia: „tak jak doszlifowanie diamentu, tak polerowanie lakieru ma wyłącznie na celu stworzenie brylantowo wysokiego połysku”. Jest to zupełnie inny proces, od mylonego z polerowaniem woskowania. Polerowanie ma na celu usunięcie fizyczne z lakieru wżerów po kwaśnym deszczu, rys, oksydacji czy plam. Stosuje się odpowiednie gąbki i pasty polerskie, w zależności od stopnia zniszczenia powłoki. Natomiast woskowanie chroni lakier przed czynnikami środowiska zewnętrznego poprzez nałożenie preparatów: wosków, polimerów, żywic i silikonów. Ta czynność poza ochroną, wspomaga efekty wizualne polerowania. Tworzy blask, pogłębia i wzbogaca kolor, szczególnie jest to zauważalne na ciemnych kolorach.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat pielęgnacji Waszych aut zapraszamy do odwiedzenia odpowiedniego tematu na forum www.wrocLOW.pl oraz zapoznania się z ofertą www.detailercenter.plefekt_koncowy

mycie_wstepne

po_polerowaniu

polerowanie

smola

glinkowanie